Taller Marmo

East and West. Together.
Italian Riccardo Audisio and Argentine Yago Goicoechea are the creators of TALLER MARMO luxury brand.
The founders of this high fashion brand are coming from Institute Marangoni in Milan, specializing in fashion design, important academy  and renowned throughout the world in the excellence city. They choose the metropolitan Dubai  to create their business area, shaping an idea of ​​elegant and classical woman enriched by a multiethnic arabic touch.
With the important sponsor McLaren, into the great Burj Khalifa, in Armani / Privé, Riccardo and Yago are the two fashion elements that present  their creations. The collection sums up their concept of fashion-city development: a modern femininity, avant-garde elegance with references of all time and the classic Italian style. The peculiar simplicity with which they put on show their outfits, it is very natural. Precious fabrics with special imaginations, rich and refined, brocade silk, tulle and viscose and shoes from the touch of retro, handmade in Venice, are the elements that mark out the fashion show.
“Debut” is the first collection of the Italian Argentine duo and it is freely inspired by Peggy Gugghenheim. In their modern reinterpretation, the famous art collector becomes the model of a sophisticated and elegant woman.
“Taller” is the Argentinian word for the lab, the authenticity of the handcraft. “Marmo” is the Italian word for marble, fine material and Italian excellence that metaphorically refers to luxury, tradition, and historicity.
Among burlesque walls, essential, whites and blacks, Women In Wedding shoot the backstage. Underground  moods floof the fashion theme that during the models getting ready is becoming more intense. After a quick look at the change dresses planning for the single models, the two designers carry out the dressing  after a quick retouching of hairstyle and make-up.
On the notes of a perfect music, appropriate and enriching, the young fashion models appear on the dark stairs ofArmani / Privé making their entry on the platform full of  guests who are waiting for the fashion show.
Precious dresses show between people creating a trail of sophisticated fabrics and intricate cultures. Linear softness that create silkiness on the skin. And a  white wedding dress.
This new collection is on sale in Dubai, at Lamsty boutique, a modern showroom that has immediately promoted the work of the two young designers, which will also be online soon.

Fashion. Epidemic crafted George Bernard Shaw

photo&words WOMEN IN WEDDING
venue ARMANI / PRIVE’ DUBAI
fashion designer TALLER MARMO

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Oriente e Occidente. Insieme.
Italiano Riccardo Audisio e argentino Yago Goicoechea sono i creatori del brand di lusso TALLER MARMO.
I fondatori del marchio di alta moda provengono dall’Istituto Marangoni di Milano specializzandosi in fashion design, accademia importante e rinomata in tutto il mondo nella città dell’eccellenza. Scelgono la Dubai metropolitana per creare la loro sede operativa, plasmando un’idea di donna elegante e classica arricchita da un tocco arabo multietnico.
Con l’importante sponsor McLaren, nell’altissimo Burj Khalifa, in Armani / Privè, Riccardo e Yago sono i due fashion elements che porteranno sotto i riflettori le loro creazioni. La collezione riassume il loro concetto di moda-città-sviluppo: una femminilità moderna, avanguardistica con rimandi all’eleganza di sempre, quella italiana classica. La sobrietà peculiare con cui mettono in esposizione i loro abiti, è molto naturale. Tessuti ricercati con fantasie particolari, ricchi e raffinati, broccati in seta, tulle e viscosa e scarpe dal tocco retrò, realizzate artigianalmente a Venezia, sono gli elementi che fluidificano la sfilata.
“Debut” è la prima collezione del duo italiano-argentino ed è liberamente ispirato a Peggy Gugghenheim. Nella loro rilettura in chiave moderna, il famoso collezionista d’arte diventa il modello di una donna sofisticata ed elegante.
“Taller” è la parola argentina che indica il laboratorio, l’autenticità dell’artigianale. “Marmo” è la parola italiana che indica il materiale fine e l’eccellenza italiana che si riferisce metaforicamente al lusso, alla tradizione e alla storicità.
Tra le pareti dai toni burlesque, essenziali, bianchi e neri, Women In Wedding fotografa il backstage. Atmosfere underground inondano il tema fashion che durante la preparazione delle modelle si fa sempre più acceso. Dopo una rapida occhiata alla pianificazione del cambio d’abiti previsto per le singole modelle, i due stilisti conducono ad un termine la vestizione, dopo un rapido ritocco di hairstyle e make up.
Sulle note di un motivo adeguatamente brillante rispetto al tema delle fogge, appropriato e valorizzante, le giovani indossatrici si presentano sulla scura scalinata di Armani / Privè facendo il loro ingresso sulla piattaforma brulicante di ospiti che attendono il defilè.
Abiti pregiati sfilano tra le persone creando una scia sofisticata di tessuti e intrecci di culture. Morbidezze lineari che creano setosità sulla pelle. E un bianco abito da sposa con cadenze dritte e uniformi.
La nuova collezione è in vendita a Dubai, presso la boutique Lamsty, uno showroom moderno che ha immediatamente promosso il lavoro dei due giovani progettisti, che saranno anche online al più presto.

“Moda. Un’epidemia creata ad arte” George Bernard Shaw

photo&words WOMEN IN WEDDING
venue ARMANI / PRIVE’ DUBAI
fashion designer TALLER MARMO

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